021-42960000

هاست دانلود چیست؟

هاست دانلود فضایی برای بارگذاری اطلاعات و محتوای پرحجم است که امکان دانلود و نمایش را برای کاربر فراهم می‌کند. هاست دانلود بیشتر برای سایت‌هایی مناسب است که دارای فایل‌های زیادی هستند. اگر ویدئوهای وب‌سایت‌تان زیاد است و به فضای زیادی در هاست خود نیاز دارید، هاست وب‌سایت اصلا گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای شما نیست و باید هزینه زیادی برای داشتن آن پرداخت کنید. حال باید گفت که بهتر است به فکر خرید هاست دانلود باشید. خرید هاست دانلود به شما در صرفه‌جویی در هزینه‌ها و داشتن سایتی پرسرعت‌تر از لحاظ فنی کمک می‌کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی هاست دانلود بپردازیم.

منظور از هاست‌ دانلو‌د چیست؟

محتوا مهم‌ترین موردی است که کاربران را به سمت وب‌سایت شما جذب می‌کند. در واقع اگر محتوای خوبی در سایت شما وجود نداشته باشد، کاربری هم جذب آن نخواهد شد. محتوا انواع مختلفی دارد. تصاویر، ویدیوها، فایل‌های صوتی و غیره، همگی می‌توانند محتوای وب‌سایت شما را تشکیل دهند. شما برای بارگذاری مستقیم تمام این محتواها به منابع سرور گسترده نیاز دارید. اگر این فایل‌ها را به‌شکل طور مستقیم روی هاست میزبانی خود آپلود کنید، خیلی سریع با کمبود فضا و کندی سرعت وب‌سایت‌تان روبرو خواهید شد.

در واقع می‌توان گفت هاست دانلود، هاستی است که دیتابیس ندارد. بدین‌ترتیب شما نمی‌توانید بر روی آن افزونه‌هایی همچون CMS وردپرس نصب کنید. این سرویس تنها امکان بارگذاری فایل‌های پرحجم مثل ویدیو و تصاویر با کیفیت بالا را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین خواهید توانست هاست دانلود خود را به‌راحتی به هاست میزبانی اصلی خود متصل کنید. پس از اتصال به وردپرس، بدون این که دچار کمبود فضا شوید یا سایت شما کند شود، تمامی فایل‌های شما به نمایش در می‌آیند.

چرا بهتر است از هاست ‌دانلو‌د استفاده کنیم؟

امروزه استفاده از محتواهای گوناگون، صرفا برای به رخ کشیدن زیبایی یا تفاوت نسبت به رقبا نیست؛ بلکه یک ضرورت است. به این ضرورت، بازاریابی گفته می‌شود. شما برای کسب موفقیت در کسب‌وکار خود و جذب هرچه بیشتر مخاطب، باید از محتواهای سنگین مثل ویدیو و اینفوگرافیک استفاده کنید. با توجه به حجم بالای این محتواها، بارگذاری آنها در هاست میزبانی کار درستی نیست. در واقع انجام این کار باعث اشغال و مصرف منابع هاست شما می‌شود. همچنین این کار تاثیرات مخربی بر سرعت وب‌سایت شما می‌گذارد.

اگر در حال حاضر از هاست اشتراکی استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌شود که حتما هاست دانلو‌د نیز تهیه کنید. از آنجا که هاست اشتراکی تنها بخشی از سرور است، بنابراین آپلود فایل توسط کاربران می‌تواند باعث بروز اختلال یا کندی در وب‌سایت شما شود. در حقیقت شما برای اینکه منابع هاست را بی‌جهت مصرف نکنید، سرعت وب‌سایت خود را در بالاترین سطح ممکن نگه دارید و به دیگر مشترکان هاست اشتراکی آسیب وارد نکنید، بهتر است از هاست دانلو‌د استفاده کنید. یکی دیگر از مزیت‌های هاست دانلو‌د، امکان دانلود همزمان فایل‌‌ها برای کاربران متعدد است. این کار بدون کاهش سرعت وب‌سایت امکان‌پذیر است.

دیتاسنتر هاست دانلود می‌تواند خارج یا داخل ایران باشد. پیشنهاد می‌شود اگر فعالیت وب‌سایت شما در داخل کشور است، برای وب‌سایت‌تان از هاست دانلود ایران استفاده کنید. اما اگر محتوای شما مخاطبین خارجی را نیز به خود جلب می‌کند، بهتر است از هاست دانلود خارج کشور استفاده کنید.

مزایای استفاده از هاست‌ د‌انلود

نکته مشترک در میان میزبانی‌های وب، محدودیت حجمی آنها است. منظور از محدودیت حجمی این است که شما تا سقف مشخصی می‌توانید در سرویس میزبانی خود فایل آپلود کنید. از آنجا که در سرویس‌های میزبانی وب از دیسک‌های SSD گران‌قیمت استفاده می‌شود، هزینه فضای ذخیره‌سازی آنها بسیار بالا است و برای وب‌سایت‌هایی که حجم زیادی از اطلاعات برای دانلود ارائه می‌دهند، مناسب نیست.

نکته دیگری که در مورد این نوع هاست می‌توان اشاره کرد، موقعیت جغرافیایی آنها است. برخی از مدیران وب‌سایت‌ها ترجیح می‌دهند وب‌سایت‌شان را خارج از ایران میزبانی کنند. ولی در صورتی که بازدیدکنندگان بخواهند از این وب‌سایت‌ها فایل دانلود کنند، ترافیک مصرفی اینترنت آنها، برابر با ترافیک بین‌الملل محاسبه می‌شود و حجم اینترنت‌شان زودتر به پایان می‌رسد.

مدیران این وب‌سایت‌ها می‌توانند در کنار سرویس میزبانی خارج از ایرانی که دارند، هاست دانلود داخل ایران نیز خریداری کنند. به این ترتیب، ترافیک دانلود کاربران وب‌سایت، برابر با ترافیک بین‌الملل محاسبه نمی‌شود و بنابراین می‌توانند از تعرفه نیم‌بهای ترافیک داخل ایران استفاده کنند.

شاید بتوان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های هاست دانلود را این نکته دانست که در کنار فضای ذخیره‌سازی گسترده، کاربران زیادی می‌توانند به‌صورت همزمان فایل‌های موردنیاز خود را با سرعت بالا دانلود کنند. به همین علت یکی از نکات اصلی در خرید هنگام هاست دانلود این است که قابلیت پاسخ‌گویی به چندین کاربر به‌شکل همزمان وجود داشته باشد.

از میان سایر مزایای استفاده از هاست دانلود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه میزبانی به‌علت ارزان‌تر بودن فضای ذخیره‌سازی هاست دانلو‌د
  • بهره‌مندی از ترافیک داخلی ایران در صورت خریداری هاست دانلو‌د داخل ایران
  • سرعت بالاتر دانلود از طریق میزبانی در داخل کشور
  • قابلیت تقسیم فایل‌ها و ترافیک دانلود روی چند هاست دانلود
  • امکان دانلود فایل‌های میزبانی‌شده توسط کاربران متعدد به‌شکل همزمان

منظور از هاست ‌دانلو‌د داخل ایران چیست؟

شرکت‌های بسیاری در ایران وجود دارند که به‌عنوان نمایندگی هاست دانلود در کشور فعالیت می‌کنند. در واقع این شرکت‌ها، سرور‌ها و تجهیزات موردنیاز خود را از کشور‌های دیگر که زیرساخت‌های مناسبی برای اینترنت دارند، اجاره می‌کنند و هاست و فضا را در اختیار شما قرار می‌دهند. نمایندگان هاست دانلو‌د در ایران نیز مانند این شرکت‌ها عمل می‌کنند.

اگر به آی‌پی سرور‌های این شرکت‌ها توجه کنید، می‌بینید که سرور‌های آنها در کشورهایی مانند آلمان، فرانسه یا کانادا قرار دارند. هر شرکت و نمایندگی براساس رویه کاری خود در ایران فعالیت می‌کند. اینکه کدام شرکت یا هاست دانلو‌د بهتر است، در واقع به تجربه کاربران و پشتیبانی شرکت ارائه‌دهنده خدمات بستگی دارد.

خرید سرویس هاست دانلود از رسانه آوا برید

اگر در وب‌سایت خود از محتواهای سنگین به‌ویژه ویدیوهای باکیفیت و اینفوگرافیک استفاده می‌کنید، حتما باید در کنار هاست اصلی، یک هاست دانلود نیز خریداری کنید. این کار باعث بالا رفتن سرعت وب‌سایت شما می‌شود و منابع هاست نیز بی‌مورد مصرف نخواهند شد.

دیتاسنتر آوا برید ارائه‌دهنده سرورهای اختصاصی لینوکسی و ویندوزی کشورهای ایران، آلمان، فرانسه، کانادا و آمریکا است. ما خدمات هاست دانلود را با قیمت مناسب، سیستم مانیتورینگ دائمی و پشتیبان فنی ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاع بیشتر و خرید هاست دانلود از رسانه آوابرید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

لطفاً لیست را برای نمایش انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *